Prachtig plekje op het eiland Krk.

Rating: 2.4761904761905 sterren
63 stemmen

Wij zijn echte Tukkers.

Ria en John Kuipers trouwden in 1968 en kochten in 1971 hun eerste caravan.

Later werd samen met de 2 kinderen altijd een gezinscamping bezocht in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland of Italië, waarbij eigen te nemen actie voorop stond. De grote campings met animatieteams werden zoveel mogelijk vermeden. Toen de kinderen wat groter werden gingen we meestal naar het Lac de Serre Poncon in Frankrijk omdat het een geweldig surfparadijs is.Tot 1989 gingen wij altijd samen met een gezin met kinderen in dezelfde leeftijd als onze kinderen. Hierna gingen wij - zonder kinderen – vroeger in het seizoen 4 weken kamperen. Rond de kerstdagen begonnen wij met het uitzetten van ons vakantiedoel waarbij veel gereisd werd. Meestal verbleven wij twee tot vier nachten op een camping en trokken dan weer verder. De SVR en ACSI-card campings hadden onze voorkeur. Onze eerste grote reis door het prachtige Zwitserland ging naar Toscane. We maakten een rondreis door 7 landen, waarbij we onder andere de steden Praag en Boedapest, evenals de wereldberoemde watervallen en meren van Plitvicka bezochten. Na deze zware rit verbleven we 10 dagen op het mooie eiland Krk in Kroatië.

Met de grootste ferry de ‘Moby Dick' vertrokken we vanuit Genua naar Corsica, maar vanwege het zware weer konden we de haven niet in. Na een uur rond dobberen moesten we terug naar Genua en ons met spoed naar Livorno begeven om daar in een kleine ferry de oversteek te maken. Op Corsica hebben we een rondrit gemaakt waarbij we twee nachten in een hotel verbleven. In 2004 zijn we lid geworden van een caravan club (TCC). In hun reizengids stonden meer dan 40 volledig uitgewerkte reizen. In 2007 hebben leden van de TCC ons overgehaald om mee te gaan op wintersport. Wij zijn geen skiërs of langlaufers maar houden wel van wandelen. De reis ging naar Kössen in Oostenrijk. Het was een geweldige beleving om in het mooie besneeuwde landschap te kamperen. De mooie gezamenlijke wandelingen, de gezellige uurtjes van samenzijn en bijna alle dagen zonnig weer sprak ons erg aan, waardoor we nu fanatieke winterkampeerders zijn geworden.

Ook zijn we lid van de Vereniging Caravanbridgers waarmee we een week in Frankrijk en enkele weekenden in Nederland meegemaakt hebben. Zeker als we wat minder grote reizen maken zullen we vaker de bridgeweekenden bezoeken.

In 2010 hebben we voor het eerst deelgenomen aan een groepsreis met de TCC. Het was een 52 dagen durende rondreis door Griekenland. Met 13 equipes zijn wij in april uit Twente vertrokken en via Venetië naar Griekenland gevaren, waarbij we kampeerden op het dek van de Minoa Line. In Griekenland stonden we twee tot vier nachten op een camping. We hebben vele hoogtepunten van dit mooie land bezocht, zoals Olympia, Athene, Delphi, de Peloponnesos, de Metora en het Pindos gebergte. Het was echt geweldig! De reisleiding - die alles deed op vrijwillige basis - kon ons zeer veel vertellen over Griekenland, maar ook de onderlinge uitwisseling van kennis over de oudheid van dit land maakte veel indruk. Omdat we telkens wisselend twee aan twee reden, leerden we elkaar allemaal goed kennen en was de sfeer geweldig. Door een breuk met het bestuur zijn we uit de TCC getreden en organiseren nu onze eigen reizen met streekgenoten. Waarbij de rondreizen in Spanje, de Noordkaap, de Baltische staten, Roemenië, de Balkan en Italië/Sicilië op ons verlanglijstje hebben gestaan. Wilt u ook wel eens deelnemen aan een groepsreis neem dan contact met ons op.